Opaki dogovori započeti su još tijekom održavanja izložbe povodom 10-godišnjice ZTK GS. Više nam uopće nije novost da je Krešo-9A2HM nedjeljom QRL. Nevjerojatno je da je Zoran-9A5ASZ u posljednje vrijeme dostupan s obzirom na QRL. Nadamo se da je još uvijek zaposlenik svoje tvrtke. Ove subote sticajem okolnosti u Zagrebu održava se vrlo važna sjednica Izborne Skupštine HRS na kojoj smo obavezni sudjelovati. Pažljivim planiranjem i pregrupiranjem na natjecateljsku lokaciju negdje u rano poslijepodne pod snježnim pljuskom uputili su se na kraju Zoran-9A5ASZ i Goran-9A3WP. Prvi ozbiljniji problem dogodio nam se neočekivano na posljednjem usponu. Lokalna prometnica prekrivena sa kakvih 10-15cm snježnog prekrivača skrivala je sloj zaleđenog snijega koji nas je nakon nekoliko pokušaja uspona uz sasvim solidne zimske Michelin gume natjerao ipak na postavljanje lanaca. Na pola obavljenog posla zasmetali smo ne bi čovjek vjerovao ralici koja je baš naišla i kojoj smo sad mi smetali da bi mogla nastaviti posao. Vozač i suvozač ralice s ogromnim čuđenjem na to što mi tu uopće radimo i što želimo - zaobišli su nas i omogućili nam da savladamo taj posljednji uspon. Ostalo nam je sad samo natovariti se friškom plinskom bocom, alatom, hranom i ostalom logistikom koju smo na -8C pod i dalje snježnim pljuskom i jakim vjetrom odlučili dovući do kontejnera. U svakom slučaju uspjeli smo ! Ostatak večeri proveli smo u instalaciji novog Krešinog "sequentzer" uređaja namijenjenog VHF opsegu, instalaciji LOG programa za predstojeće nam 9A HF CW natjecanje, laganom Skype-nju sa dragim nam osobama (alo Jelena) uz pivo i chips i kojekakvim dodatnim montažama i demontažama. Cijelo
vrijeme pratilo nas je fijukanje snažnog vjetra koje nije mazilo naš dragi
brijeg, kontejner i antenske instalacije. Bila je to prava snježna oluja
koja je prekrila svaki naš trag koji smo ostavili tijekom subotnjeg
poslijepodnevnog uspona. Do jutra napadalo je još dodatnih 20cm "suhog" snijega
! Ujutro nas je čekao prekrasan zimski prizor. Nije nas dočekao samo snijeg na
tlu nego je apsolutno svo raslinje, svaka i najmanja grančica ili list zaostao od jeseni - bio bijel i smrznut! Buđenje u nedjelju uobičajeno (teško i jedva) oko 7:40 sati MEZ. Pa tko dovraga određuje termine natjecanja !? Nije uopće čudo da nam je teško privući mlađe generacije - tko će po ružioni petak/subotu ili subotu/nedjelju još raditi u jutarnjem natjecanju, hi. Uključujem uređaje redom, uštimavam, kontroliram kontakte... Utičnica 3,5mm produžnog kablića za mikrofon prekida, uspijevam je namjestiti. Kazaljke na satu poklapaju se sa propisanim početkom natjecanja, ali na opsegu tišina. Znam da Česima i Slovencima natjecanje započinje tek u 9:00 MEZ, ali svejedno mi je neobično. Provjeravam višestruko sadržaj propozicija, točno vrijeme na Internetu. Sve štima i nema druge - treba pozivati ! Očito je da su sve 9A radiopostaje na FM-u. Malo pomalo kapaju 9A, S5 čak i jedna OE radiopostaja. U 9:00 sve se već zahuktalo. Pojavile su se OK/OM postaje i malo pomalo skupljamo veze i bodove. U natjecanju sudjeluje 9A1CCU i pravo čudo je da ovog puta ne rade smetnje - pa normalno možemo primati i sve DX signale. Netko (S59C ?) ipak proizvodi neke prljave splattere, ali preživljavamo ih bez prevelikih problema. Pokušavamo se dogovarati za eventualni SKED putem ON4KST chat-a, ali nitko nas ne šljivi osim LZ1ZP s kojim se jednostavno ovog puta ne čujemo. Svi na CHAT-u nešto pingaju i burstaju kao da je MS contest. Stvar spašava promidžba putem objave ostvarenih DX veza putem DXClustera. Pomažemo se međusobno sa našim 9A2GB putem chat-a, ali ovog puta koristimo se i subRX-om. U
međuvremenu otkazuje nam rotator koji bi trebao vrtiti 4x10el.DK7ZB smještene na
pomoćnom Klark-u. Izlazim van i vidim što se dogodilo. Sinoćnja snježna oluja popraćena snažnim vjetrom višestruko je oko osi okrenula rotator, ali i samu noseću cijev. Očito se prekinulo nešto u ožičenju, jer komander pokazuje nerealan smjer i uopće ne pokazuje promjene prilikom vrtnje motora (rotatora). Sve je to puno snijega (leda) i smrznuto. Jedva nekako fizički (mehanički) uspijevam okrenuti antene fiksno u smjeru sjevera. Posljednjih 20 minuta natjecanja pokušali smo na FM-u povećati broj odrađenih veza (i ujedno smanjiti QRB prosjek, hi). Natjecanje je završilo u 13:00 sati po lokalnom vremenu. Odmah smo se bacili na spuštanje i sidrenje sistema 4x10el. DK7ZB koji se nalazi na pomoćnom Klarku. Unatoč raznim prethodnim obećanjima nitko se kroz mećavu u nedjelu nije uspio probiti do lokacije (osim pomoću mobitela, Interneta i radiovalova) ali Zoran i ja smo uspjeli potpuno smrznuti odnosno ledom okovani stup spustiti, očistiti, usidriti i dijelove koje smo rastavili pospremiti - za točno 3 sata i 15 minuta ! Pospremanje je prošlo u blaženom miru i tišini, bez ikakvih posebnih problema. Bacamo se na pripremanje ručka. Na jelovniku su tortelini punjeni blitvom i svježim sirom, uz dodatak "koktel" hrenovki. VHF "setup" prekopčali smo na
samo jednu antenu (2M), dolazni kabel od iste naravno isključili s
transvertera (relea). Pretpojačalo sa glavnog stupa nismo niti pokušavali
skidati, kao što nismo niti pokušavali postaviti HF G5RV antenu, iz razumljivih
razloga. Zatopliti će valjda pa ćemo skoknuti gore koji vikend još ove
zime... Namjestili smo dobro "gamašne"
za snijeg, natovarili se torbama i krenuli polako prtiti snijeg nizbrdo.
Automobil je naravno bio potpuno prekriven snijegom što smo riješili domaćom
"brezovačom", a za uključivanje u promet neophodno je bilo lopatom prokrčiti
nanose od ralice. Slične probleme imao je prvi susjed sa svojom "gastarbeiter
mečkom" naravno sa zadnjim pogonom. Pomogli smo dečkima da se izvuku iz snijega
i krenuli put kuće i polako, ali sigurno parkirali negdje oko 20:00. 73 Goran, 9A3WP. <<<
|